maandag 21 mei 2012

Confituur en soep

Gisteren heb ik weer eens confituur gemaakt,van appelen en rabarber (één van mijn lievelingssmaken). Is echt lekker geworden,zeker omdat ik er ook wat kaneel heb ingedaan...Van 1 kg fruit kreeg ik 4 potjes,volgend weekend nog maar wat maken!


Omdat ik al op verschillende blogs iets gelezen had van brandnetelsoep,heb ik het vandaag ook eens geprobeerd.Vanmiddag naar het park geweest om netels te verzamelen,handschoenen en emmer meegenomen en...op zoek gegaan (wat niet moeilijk was ). Ingrediënten klaargezet en,terwijl een boerenbroodje stond te bakken, aan de slag gegaan.

                                                   1 ui stoven

                                                   2 geraspte wortels erbij


                                                    netels toevoegen

                                                   kruiden met peper en zout,kippebouillon erbij en laten koken

Als het gemixt is,kan je er voor de smaak nog wat room aan toevoegen. Zeer lekker resultaat,zeker met een versgebakken brood erbij...

5 opmerkingen:

  1. Fantastisch hoe je zo van iets wat je uit het park geplukt hebt zo´n lekkere soep hebt gemaakt. En het brood ziet er ook verrukkelijk uit zeg!!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Heerlijk genieten van jezelf gemaakte soep en jam, het brood ziet er ook voortreffelijk uit.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Het ziet er goed uit. Maar wat is het toch raadselachtig dat eenmaal gekookt het niet meer 'brandt'!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. ziet er wel lekker uit,maar of ik het lekker vind???maar dat brood zeker die lust ik wel.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Dat ziet er lekker uit, je soep en 't brood. Kan me voorstellen dat je daar extra van geniet. Je jam klinkt ook erg lekker, 'k heb zelf ook rabarber staan en wil het ook proberen. Ik ben benieuwd naar je recept, de verhouding appel-rabarber.

    groeten, Jessica

    BeantwoordenVerwijderen