dinsdag 5 juni 2012

Langzaam beginnen we...

...met enkele veranderingen in de woonkamer. Hetvolgende staat op het programma: verven van plafond en van de muren. Momenteel is alles nogal donker en ik hou van "licht" dus...heb ik gisteren al een deel van de gordijnen weggedaan. Die hingen daar toch enkel als decoratie,je kon ze niet eens toedoen. Ook als je ziet hoeveel stof ze opnemen (ook al werden ze jaarlijks gewassen),weg ermee dus! Met als resultaat al een betere (en mooiere) lichtinval...

                                     zie je die donkere gordijnen aan het venster?

                                               een heel verschil toch?


Nu eerst op zoek naar verf voor het plafond.Ik denk aan een soort beige maar twijfel nog steeds. Voor de muren had ik ook een crème kleur (heel licht bruin) in gedachten,'k wil het toch wat landelijk houden. Als iemand suggesties heeft...steeds welkom hoor !

5 opmerkingen:

  1. Ik denk dat ik het plafond off-white zou doen, ik denk dat créme niet echt een fris effect heeft.
    Ben benieuwd naar het resultaat, dat laat je toch wel zien.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. echt een heel verschil,veel lichter he.
    ja als je het licht wilt hebben zou ik ook het plafond wit maken.

    succes met uit zoeken

    gr yvonne

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Het plafond zou ik ook wit doen. Dat zal al een heel verschil geven. Ooit hebben wij in ons andere huis een kleurtje op het plafond gehad maar dat kwam helemaal op ons neer zo voelde dat, dus maar snel weer gewit. Als je de muren ook wat lichter maakt heb je meteen veel meer licht. Ik zou somber worden als het zo donker om me heen was. Kan me voorstellen dat jullie ook liever op het balkon zitten. Succes.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Ik zou het plafond wit maken, creme is helemaal uit en wit is heerlijk fris. Als je van lichte kleuren houdt, kun je ook één muur iets donkerder doen en de rest licht houden. Ben benieuwd naar het resultaat. Groetjes Alie

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Succes met de veranderingen! Ik ben van de witte plafonds, maar dat kan natuurlijk ook typisch hollands zijn....
    Hier zijn de muren warmwit en het plafond wit. Geeft veel rust. Maar dat is natuurlijk persoonlijk

    BeantwoordenVerwijderen